.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه هاي روز جهاني قدس در مازندران

آنهايي كه در گوشه و كنار، عدم حضور مردم را در راهپيمايي امسال روز قدس زمزمه مي كردند با ديدن اين شور و هيجان و استقبال به يكباره زانوي غم بغل كردند و بر گفته و كرده خود هر لحظه نفرين مي‌دادند.
امروز بين دختري يك ساله تا پيرزني خميده هيچ فرقي نبود، هر دو با سينه اي لبريز از عشق به انقلاب و حس نوع دوستي به مردم فلسطين نداي لبيك را براي آزادي قدس شريف در گوشه گوشه خيابان هاي استان مازندران سر دادند.
حضور جوانهايي كه شايد با ديدن آنها كسي باورشان نشود آنها به خاطر دفاع از مردم و نوجوان هاي فلسطيني در روز قدس حضور پيدا كردند نيز جاي تحسين دارد.
اين جوانها بار ديگر نشان دادند كه همواره براي دفاع از دين مبين اسلام حاضرند همان از خود گذشتگي و ايثاري كه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بر جاي گذاشتند را به نمايش در آوردند.
مردم ولايت مدار وهميشه در صحنه استان مازندران بار ديگر با سر دادن شعار حمايت از فلسطين شعار انقلاب است، خشم و انزجار خود را از صهيونيست هاي جنايتكار وبرخي مدافعان آن نشان دادند.
پير و جوان، زن و مرد، پسر و دختر هر كدام امروز با شوقي غير قابل وصف همانند هر ساله با دهان روزه شعارقيام انتفاظه مورد تاييد ماست، بار ديگر با جديت از قيام انتفاظله مردم فلسطين حمايت كردند و خواستار نابودي اسرائيل جنايتكار شدند.

*حضور احزاب ستودني بود
نكته قابل توجه ديگري كه در راهپيمايي امروز صبح استان مازندران ستودني است، حضور احزاب مختلف استان با هر نگرش و ديدگاه است.
از جبهه مشاركت، مجاهدين انقلاب و اعتماد ملي گرفته تا موتلفه اسلامي و ديگر گروه‌هاي سياسي هر كدام در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي رژيم صهيونيستي را رژيمي دروغين و شيطاني خواندند و با يادآوري فرموده بنيانگذار انقلاب، اسرائيل را غده سرطاني خواندند و خواستار نابودي آن شدند.
وقتي از هر كدام از اين مردان سياسي استان در خصوص حضورشان در اين راهپيمايي مي پرسيم، چيزي جز حمايت قاطعانه از مواضع مردم فلسطين و نابودي اسرائيل غاصب به ميان نمي آوردند.

*حضور روحانيت پررنگ بود
حضور پر شور طلاب وروحانيون استان مازندران نيز در راهپيمايي امروز ستودني بود.
بزرگان و علماي دين استان مازندران بار ديگر با حضور پر از صلابت خود نشان دادند كه همچنان دين مبين اسلام همواره يار ياور مظلومان فلسطيني است .
شايد باورتان نشود كودكي را در ميان ازدحام جمعيت ديدم كه مادرش مي گفت: صبح براي آمدن به اين راهپيمايي كلي گريه كرد و من و پدرش را راضي كرد كه در اين راهپيمايي شركت كنيم .
در ميان ازدحام جمعيت روزه داران در گوشه اي از صف پير زني پشت خميده، روستايي مازندراني را ديده ام كه با تبعيت از رسم و رسومات محلي استان، چادر مشكي خود را براي حفظ حجاب خود به كمر بسته و با دست داشتن پلاكارتهايي در دستانش كه عكس سردار بزرگ حزب الله روي آن حك شده را حمل مي كند و شعار فلسطين مي ميرد سازش نمي پذيرد را بر زبان روزه دار خود جاري مي سازد.
از وي پرسيدم: مادر شما كه با اين سنتان كسي از شما توقع حضور در اين راهپيمايي را ندارد.
وقتي اين سوال را از وي پرسيدم، چشمانش پر از اشك شد و با دهان روزه و چشمان اشكبار بوسه اي بر پلاكارتي كه عكس سيد حسن نصر الله و پر بچه ي فلسطيني زد و از كنارم گذشت.
از شخصي كه همراه او بود پرسيدم شما از كجا آمديد گفت: از يكي از روستاهاي اطراف ساري كه تا خود ساري 3 ساعت طول مي كشد.
اين پير زن روستايي 79 سال از خدا عمر گرفته بود و امروز تنها به خاطر حمايت از مردم مظلوم فلسطين با گذراندن كيلومتر ها به مركز استان مازندران آمده بود تا در راهپيمايي روز قدس شركت كند.
در گوشه اي ديگر از صفوف متعدد راهپيمايي كنندگان پيرمردي ديدم كه همانند آن پير زن در يك دست تصويري از سيد حسن نصر الله را حمل مي كرد و تصويري زيبا از مقام معظم رهبري را بر روي سينه ي خود چسبانده بود.
او نيز از روستاي تيلك ساري كه كيلومتر ها وساعتها فاصله دارد تنها براي شركت در راهپيمايي روز قدس به ساري آمده بود.
وي دليل حضور خود را اطا عت از فرمان مقام معظم رهبري در راهپيمايي روز قدس عنوان مي كند.
پس از كمي حرف زدن با او فهميدم كه پدر دو شهيد است .

*كودكان نقاش زودتر از همه آمدند
كودكان و نونهالان نيز با بر پايي ايستگاه نقاشي حمايت خود را از كودكان فلسطيني اعلام كردند.
اين كودكان با نقاشي از صحنه هايي از دفاع كودكان و نوجوانان فلسطيني از وطن خود به دنيا فهماندند كه هنور شعر معروف،بني آدم اعضاي يكديگرند كه در آفرينش ز يك گوهرند،همچنان پا بر جاست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.